3 Mayıs 2014 Cumartesi

Ev Eşyalarıyla Mesajlaşmak

 LG'nin CES 2014'te tanıttığı ev eşyalarına mesaj gönderip ne durumda olduğunu öğrenebiliyorsunuz. Bu tanıtalı yaklaşık 4 ay oluyor ama ben şimdi bir şeyler yazmaya karar verdim.


Aslında buzdolabında neler olduğunu öğrenmek, fırının pişirme ayarını yapmak veya çamaşır makinenizin durumunu öğrenmek gibi işleri -kısıtlı ülkelerde- akıllı telefon ile yapabiliyoruz. Bu sene LG, mesaj sistemi geliştirerek işleri biraz daha kolay ve eğlenceli hale getirmiş.
Örnekler verelim:

Buzdolabı: Tavuğunuzu bugün içerisinde tüketmenizi öneririm.
---
Ben: 3 gün boyunca gezide olacağız.
Bulaşık Makinesi: İyi yolculuklar.
Fırın: Sizi özleyeceğim.
Buzdolabı: Tatil moduna geçmemi ister misiniz?
Ben: Evet.
Buzdolabı: Akıllı Enerji Tasarruf Modu başlatılıyor.
---
Hom-bot: Eve dönmeden önce odaları temizlememi ister misiniz?
---
Ben: Klima! Ne yapıyorsun?
Klima: Şuan bir ara verdim. Nasıl yardımcı olabilirim?
Ben: Lütfen soğutmaya başla!
Klima: Şuanda sıcaklık 29 derece. İstenilen sıcaklık ise 25 derece. Sert rüzgar modu etkin. Şimdi soğutmaya başlıyorum.
---
Ben: Kek yapacağım. Malzemeler var mı?
Buzdolabı: Yeteri kadar yumurta yok.
---
Ben: Son temizlik ne zaman yapıldı?
Hom-Bot: Dün, saat 10'da.
---
Ben: Yarım saat sonra evde olacağım.
Klima: Odayı 25 dereceye kadar soğutacağım.
Çamaşır Makinesi: Yıkama programını yarım saat erteleyeceğim.

Bunun tüm dünya için kullanılabilir olması yıllar sürebilir. Çünkü ThinQ akıllı ürünleri bile 2 sene önce çıkmasına rağmen sadece birkaç ülkede kullanılabiliyor. Fakat gelecekte nasıl ev eşyalarımızın olacağı hakkında fikir edinmemiz mümkün.Ubuntu, teknoloji, bilgisayar, android, beyaz eşya, linux, televizyon, klima, buzdolabı, çamaşır makinesi, internet, web

1 yorum:

Düşüncelerinizi dile getirin!